torsdag 17 juni 2010

Grattis Anna-Maria!

Ja idag fyller min syster år. Grattis på dig Anna!
Vi har nyss varit en sväng på norska ambassaden och registrerat att vi är i landet. Efter det tryckte jag i mig massa lunch så nu är jag så mätt så!
Vi har varit och kollat på en lägenhet idag. Jag trivs ju egentligen hos Camala, hon är jättesnäll mot mig och så men om hyran är samma som förra året så är det väldigt dyrt. Och att känna sig som en gäst i sju månader är inte heller något jag är helt bekväm med. Så vi var och kollade på en lägenhet där en tysk tjej och en till skulle flytta ut så två rum skulle bli lediga. Det var en charmigt sliten fyra där det bodde några andra utländska ungdomar. Det fanns vatten hela dagen och hyran var inte hög. Såååå fint, jag vill jättegärna bo där! Men hur ska jag säga det till Camala? Hon är ju så gullig och snäll mot mig, känns ju elakt att flytta. Men lägre hyra och nära till kontoret vore ju så najs.

Igår kväll var ju ut och åt och tog några öl med två norska och en amerikansk tjej. Det var mycket trevligt, även om jag inte riktigt kan förstå grejen med att bo här ett år och bar umgås med andra utlänningar. Men de var snälla och roliga men två av dem flyttar hem snart.

2 kommentarer:

  1. Tjenis Karolin! En lösning kan vara att komma och hälsa på Camala några gånger efter ni flyttat och ge henne presenter. Varför är dom där brudarna i Azerbajdzjan om dom bara hänger med västerlänningar? Azerer som är så gulliga! Lycka till med lägenhetsbytet! Kramar från Zara!

    SvaraRadera
  2. Ja jag måste ju hälsa på Camala. Hon är så söt så. Var väldigt besviken i går när Pervana berättat att vi funderat på att flytta.
    Det där att bara hänga med västerlänningar när man är i ett land förstår jag verkligen inte. Man missar ju landet då! Man kommer ju inte in i det, och då kan man ju lite bra vara hemma. Nä jag gillar det inte.

    SvaraRadera