tisdag 10 augusti 2010

Bra dag

Idag är det en bra dag känns det som. Förutom att de har tagit bort sängen på kontoret.
Jag började dagen med att äta bovetegröt med socker tillsammans med katterna. De fick också gröt eftersom kattmaten är slut, men de gillade det. De fick dock olja istället för socker i sin gröt men verkade glada ändå.
Sen stack jag och Hanna iväg till WARDs kontor för att snacka lite om våran praktik där. Det gick väldigt bra! De är otroligt trevliga och verkligen ambitiösa i sitt arbete. Det känns som att de faktiskt vill ha oss där och tror att vi kan bidra med något och är mer än villiga att involvera oss i deras pågående projekt. Här på Yuva jobbar vi ju mest så att vi får hitta på egna saker och driva och vi får ingen riktig insyn i organisationen, men WARD verkar vilja släppa in oss lite mer. De berättade lite vad de håller på med just nu och det verkar intressant och jag hoppas verkligen att jag kan hjälpa till. Vi bestämde att vi till att börja med ska vara där måndagar och tisdagar från 9.30.
När vi lämnade det lyckade mötet tog vi bussen in till stan och tog lite lunch. Sen slank vi upp på kontoret och jag ringde Nordea för att få min kod. Koden jag fick förra gången funkade inte, jag antog att jag kom ihåg den fel, så de beställde en påminnelse på den till mig och jag skulle ringa idag för att få den. När jag ringde så hade de två koder åt mig där. Samma kod men två brev. Och det var inte alls i närheten av koden de sa till mig förra gången, fastän det här bara skulle vara en påminnelse och inte en ny kod. Så antagligen gav de mig fel kod förra gången och min riktiga kod låg kvar och väntade på mig, därför fanns det två brev med den nu. Knas! Men ja ja, nu har jag en kod i alla fall. Och jag hade fått tillbaka pengarna in på kontot. Det känns bra.
En bra dag helt enkelt. Ikväll ska vi träffa Rena, hoppas det också blir bra. Och vid tio ska vi få mat lagad av couch surfarna som bor hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar