söndag 4 juli 2010

Biljettinkop och shopping

Idag lyckades jag kopa tva tagbiljetter till Batumi. Pa ryska. Bra gjort av mig. Jag har aven druckit kvas och islatte och kopt lite grejer. Passade pa och kopte lakan eftersom de har i Tbilisi kostar mindre an en tredjedel av de billigaste i Baku. Kopte aven en klanning, en bok pa engelska och en gammal filmaffisch fran sovjettiden. Man maste ju passa pa, i Baku har man ju inte rad att kopa nagot och bocker pa engelska finns det inte gott om dar. Dead souls var det jag kopte, kommer nog bli bra lasning. En annan bok som Hanna precis gjorde mig uppmarksam pa ar boken Artush och Zaur som ar en karlekshistoria mellan en azerisk och en armenisk man. Later valdigt intressant och finns att kopa pa bokaffaren Ali och Nino i Baku, men dock pa azeriska sa jag kommer inte kunna lasa den... Kanns synd.
Jag upptackte aven idag att Rysslands president Medvedev twittrar. Mycket intressant.



Imorgon har vi en dag till i Tbilisi innan vi satter oss pa nattaget till Batumi. Lite svart att veta vad man ska ta sig for har om dagarna, det ar sa varmt sa man ar inte sa sugen pa att ta sig upp till botaniska tradgarden eller till den stora kyrkan eller andra sevardheter. Far se vad vi hittar pa. Vi har redan kopt bocker pa Prospero's books och tagit en kaffe pa Caliban's coffee. De har utokat cafeet sa nu kan man aven sitta inne. Mycket trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar