tisdag 21 december 2010

Jobba jobba jobba

Jag sitter på WARDs kontor och har arbetsuppgifter! Efter ett halvår i Azerbajdzjan med sjuka mängder dötid har jag äntligen fått något att göra. Jag har en vecka på mig att ändra texten i en projektansökan att passa som bakgrundsfakta i en sharing report om mödravårdsskolan. Inte alltför svårt men kräver ändå lite tankeverksamhet och kreativitet som jag känner var länge sedan jag använde mig av.
Det är full rulle här på kontoret. Inte bara jag har något att göra, de andra är upptagna med en av Gender Expert Groups trainings. Training på kontoret betyder lyxig lunch även för mig upptäckte jag igår. Helt plötsligt fick jag en bricka med soppa, sallad, ett stort bröd, kyckling, pommes och ayran. Lyx! Dock orkade jag inte äta allt så jag brydde mig inte om soppan och brödet. Fick även höra att vi ska få ännu smaskigare lunch idag. Om jag vill kan jag göra mitt arbete hemifrån men vi har för tillfället inget internet och här får man ju lunch så jag sitter här och jobbar på. Lyssnar på Sveriges Radios webbradio. Eftersom vi är tre timmar före här är det alldeles lagom att lyssna på P3s morgonpasset. Precis som när jag åker till jobbet hemma i Sverige.

I lördags rörde jag ihop mitt livs första pepparkaksdeg. Efter lite letande hittade jag malna nejlikor och sirap hade jag fått från Emin så det gick som en dans. Och så i söndags kom Celia över med en kavel och hon, Caroline och jag bakade ut pepparkakorna och kokade knäck. Knäck med mandel, mitt livs första nu när jag kommit över allergin. Allt blev riktigt bra och riktigt gott! Det bakades igelkottar, järvar, krokodiler, igloos, Ilhams mustasch, Azerbajdzjans karta (dock utan Naxçıvan), hjärtan, gubbar, gummor och kameler. Idag har jag ett par pepparkakor med mig i väskan som jag ska bjuda mina kära kollegor på.

Nu borde jag komma igång och jobba lite. Igår fick jag även skriva av en text från papper till dator för Shahla glömt usb-minnet hemma och texten behövdes direkt. Det var en lagom mjukstart på mitt arbete. Känns lite synd dock att jag åker om två veckor, nu när jag äntligen har fått lite att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar