tisdag 19 oktober 2010

På jobbet

Igår satt vi i åtta timmar på WARD:s kontor utan arbetsuppgifter. För mig som inte haft internettillgång på ett tag var det ett ypperligt tillfälle att surfa runt lite. Det enda riktiga WARD-relaterade jobb jag gjorde igår var att läsa igenom två dokument om kvinnoparlamentet som ska bildas. Intressant, men inte mycket jobb. Vi fick pizza till lunch, vilket är väldigt olikt alla andra luncher vi har fått här. För det mesta har det varit en lätt lunch som en kall yoghurtsoppa eller melon med ost. Men igår var det alltså slabbig, flottig, men god, pizza.
Efter jobbet tog jag mig till franska kultur centret för min ryskalektion. Två gånger i veckan går jag dit tillsammans med ett gäng andra utlänningar och försöker lära mig ryska. Det är lite svårt ibland, speciellt eftersom läraren inte pratar engelska, men det går framåt i alla fall. Mitt i lektionen försvann dock min penna, jag kunde inte hitta den någonstans. Väldigt märkligt men som tur var pratade vi mest så jag behövde inte anteckna något.
Nu sitter jag och väntar på att Leyla ska skicka oss ett par texter hon har skrivit så vi kan läsa igenom dem och säga vad vi tycker. Tills dess tar jag det lite lugnt, klockan är ju bara tio på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar