onsdag 9 juni 2010

Enköping

Nu har jag påbörjat min resa och lämnat Malmö. Känns konstigt att jag inte ska komma tillbaka dit på 7 månader, jag kommer sakna både staden och människorna. Men sju månader går väl fort.
än så länge är jag bara i Enköping med mamma, men på söndag åker vi. Jag var till Stockholm igår och köpte några sista saker till packningen och hämtade ut mitt och Hannas visum. 13 juni till 13 september är de giltiga, sen får vi förlänga. De är väldigt trevliga på ambassaden här i Sverige och de kände igen mig när jag kom. Jag antar att det inte är så jättemånga som kommer och söker visum. Annika, vår handledare från Kvinna till kvinna, sa att vad hon visste så var det inga svenskar i Baku nu.
Jag försöker att packa men jag fyller ju på med mer saker hela tiden så nu är min väska sprängfylld. Den är inte så jättestor och jag ska klämma ner böcker, papper, skor och kläder för sju månader i den. Kanske packar jag för mycket, jag vet inte. Ska försöka klämma ner skoldatorn i den på nåt sätt också.. Och jag tror jag glömt skärpet till en klänning i malmö, känns dumt. Hoppas den är snygg utan skärp också.
På lördag är folk välkomna hit till mamma och pappas hus på Daggkåpsgatan 17 i Enköping för en liten hej då-fest. Det blir till och med långväga gäster, Elina och Eira ska komma.
Nu ska jag försöka få klar den första distansuppgiften. Men jag tycker inte att finanskriser har med min praktik att göra och jag tycker att det är en tråkig uppgift. De andra uppgifterna känns lite mer relevanta för praktiken. Men den måste göras och jag ska försöka göra den nu.
Vill bara som avslutning säga att Hanna, Klara och jag ska blogga lite för Östgruppen medan vi är borta. Lite mindre personligt än vad jag kommer att skriva här då alltså. Den bloggen hittar ni HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar