fredag 18 juni 2010

Bilder!

Nu har jag då äntligen tagit med mig kamerasladden till kontoret så nu kan jag lägga upp lite bilder! fick veta igår att det är förbjudet att ta bilder i tunnelbanan, men jag ska försöka smygfota lite i helgen för vissa av stationerna är väldigt fina. Stationen jag går av vi varje morgon på väg till kontoret, İçərişəhər, har en inte jättefin kopia av muren till gamla stan uppbyggd. Lite kitchig sådär. Men Nizami och 28 maj är fina med mosaiker och grejer.
Igår var en bra dag, vi var som sagt och kollade på en lägenhet. Och på eftermiddagen gick vi och fikade med Aynur och en vän till henne. Efter det gick vi på ett möte med AEGEE Bakı och pratade lite om deras sommarskola de ska ha. Medlemmar från AEGEE i andra länder kommer hit under två veckor och lär sig lite azeriska och om azerisk kultur. Hanna och jag ska antagligen hålla i lite workshops eller liknande där. Ska bli intressant. Känns bra att ha fått sin första konkreta uppgift.

Aynur och Hanna utanför Youth Center där vi träffade killarna från AEGEE

Efter mötet tog vi oss upp över Baku och gick lite i en park med utsikt över staden. Där uppe fanns människor som blev dödade 20 januari 1990 begravda. Tidigare hade människor som dog i självständighetskampen 1918 varit begravda där uppe, men när Sovjet kom byggde de en park över gravarna. Och så 1990 kom det nya gravar med nya nationella hjältar.




Utsikt över Baku


Hanna och Aynur


Min bästa vän här på kontoret.

Nu ska jag och Hanna sticka iväg och luncha med Line från norska ambassaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar