måndag 21 februari 2011

Hemma i Sverige

Nu har jag varit hemma i Sverige i lite mer än en månad. Sista tiden blev det inte så mycket bloggande... Sista veckan innan jag åkte hem var jag i Istanbul med Elina och Klara och var lite ledig, vilket var mycket trevligt.
Hemma i Skåne igen spenderades en del tid på skolan i Tomelilla som till stor del kändes som slöseri med tid, men det var roligt att träffa folk från klassen och skolan igen.
Nu är sakrapporten och bokföringen inlämnade och det är bara slutrapporten kvar att skriva, men den skjuter jag på lite just nu.
Jag har kommit igång med pluggandet på Malmö högskola igen. Min sista termin mänskliga rättigheter, så till sommaren har jag förhoppningsvis en kandidatexamen. Men man vet ju aldrig. Just nu sitter jag och försöker skriva ett PM och det går inte alla bra. Jag passade på att bli magsjuk i helgen också, inte helt pigg just nu och det drar ju ner skrivandet en aning också.. livet är tillbaka som vanligt i Malmö igen. Förutom att Elina lämnat oss för Oslo. Jag har blivit ordförande i svenska freds lund/malmö så jag ska väl försöka bli duktigt aktiv där. Ni kan följa vårt arbete i vår blogg.
Är i Enköping för tillfället. Hälsade på Alma på hennes 2-årsdag. Hon är en stor flicka nu. Pratar mycket och frågar efter Joppe.
Jag hoppas jag får någon ordning på mitt PM... På torsdag morgon måste jag vara klar för då sätter jag mig på bussen till Arlanda och sedan vidare med flyget till Istanbul för att vara lite ledig tillsammans med Martin och hälsa på Devrim som fyller 29.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar