torsdag 15 juli 2010

Rat wars

Kan det vara så att vi har vunnit kampen mot råttorna? Antagligen inte, men de två senaste nätterna har vi inte sett några spår av att de har varit ute i lägenheten. Så man kan ju alltid hoppas. Med råttorna borta är det bara холодильник и стиральных машин kvar att fixa, sen har vi den bästa lägenheten!
Igår kväll var vi hemma hos Line som har arbetat på den norska ambassaden för hon skulle flytta hem och hade en liten hej då-träff med vin och vänner. Det var trevligt och roligt att få träffa folk. Vi fick träffa Mona som ska ta över efter Line på ambassaden och hon verkade mycket trevlig.

I tisdags var vi på en workshop tillsammans med aktiva medlemmar från Yuva. Det var skoj att få träffa lite folk och workshopen, som handlade om logframe, var intressant. Det skulle vara en till workshop dagen efter tillsammans med andra organisationer men eftersom den skulle vara på ryska valde vi att inte gå. Jag satt hemma med datorn och planerade lite diskussionsgrupper istället.

Nu ska jag fundera lite på om jag ska ta en till kaka från kylskåpet och vad jag ska göra sen. Det kommer bilder från Georgien så fort jag kommer ihåg att ta med mig kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar